14 de abril de 2014

Liebster Award & Premio Dardo


I had been nominated for this a while ago by Jackie from Bibliorat, but I never got around to make a post. I've been nominated again recently by El Tintero Abierto, so I figured that it was about time I posted this. This post will be different because while it's still bilingual because of the two bloggers who nominated be, I'm not going to translate the questions or it would get way too long.

The rules of this are the following: thank the blog who nominated you, list 11 facts about yourself, answer the 11 questions that they asked you, ask 11 questions that your nominees have to answer and nominate 9 blogs with under 200 followers for the award that are not the one that nominated you. The questions for my nominees and the nominated blogs are at the end of the post.

First of all: Thank you to both people!

11 facts about myself:
  1. Even though I love thrillers and have read some recently, I've only reviewed one on this blog.
  2. I've always prefered tv shows to movies. Same with books; I prefer series. Movies and stand-alone novels are over way too quickly.
  3. Even though I speak German, it took me a while to realise what the name of this award means because I kept trying to read it in English until I noticed that it made more sense in German. In case anyone is wondering, "liebster" means "beloved".
  4. I love football (the one that's also called soccer depending on the place) and I'm fan of Real Madrid.
  5. I'm over 20 and I still have the walls of my room full of posters and they're not going to disappear any time soon.
  6. I love crosswords and logic games. If you want to do a newspaper crossword, don't leave the newspaper next to me or you might find that I've finished it before you had a chance to start it.
  7. I really like Mozzie's (from White Collar) messenger bag, but I haven't been able to find one like his that wasn't too expensive for a student.
  8. Books are not the only things I read. I also love comic books and have read a lot of them. My favourite series is XIII.
  9. I refuse to wear make-up.
  10. I like Warhammer, but I can't stick to just one army. I like to paint very different creatures.
  11. I love reading tie-in novels of tv shows that I watch. It's the best of both worlds all in one.

Jackie's questions:
  1. What is the first book you can remember reading for leisure? This is a good question, but I don't remember. I learned to read as a small child and I don't remember any book that was clearly THE first. It must have been a children's book though.
  2. What is your least favorite genre? Romance. I have read some romance novels that I liked, but romance is not something that I usually enjoy. There needs to be something else in a book other than just romance for me to enjoy it.
  3. What book do you most relate to? I don't really relate to any book. To some things about some characters, yes, but the genres that I read and the plots of those books are so different from anything that happens in real life, that I find it difficult to really relate to a book specifically.
  4. If you could be best friends with a book (or movie) character of your choice, who would you pick? For a book character, I'd pick an older version of Artemis Fowl or Tyrion from A Song of Ice and Fire. Both are really smart and talking to them would never be boring. Snape would also be a good choice, because I like sarcasm and logic puzzles. I don't really watch many movies, because I've always prefered tv shows, so I'm going to cheat and pick Neal Caffrey from White Collar. Neal is a great character and his abilites would be very useful if I ever forget the keys inside my house or my locker. Life would be pretty interesting being friends with someone like him.
  5. What is your favorite book to movie adaptation? I haven't watched that many movie adaptations, but I really like The Princess Bride and the Game of Thrones show (see, I'm cheating again picking a tv show).
  6. What is your LEAST favorite book to movie adaptation? Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. I liked the movie, but they either left out or changed my favourite parts of the book.
  7. What is your favorite book (or movie) franchise? (Harry Potter, Twilight, et al) Does Doctor Who count? It's actually a tv show, but there's a movie and lots of books. If it's book only, then Dragonlance.
  8. What is your LEAST favorite book (or movie) franchise? Twilight. I don't hate it though. It's just that I don't really like it much and was a bit disappointed by how very little action there is and how boring Bella is.
  9. How long have you been blogging? With this blog, since last November. I used to have another blog though, but then I took a year long hiatus and decided to start over with a better name.
  10. How many books are on your to-read shelf? On my real to read shelf, about a dozen. I have quite a few more unread books on my shelves. I really need to try to get fewer books from the library and read more of the books that have been sitting on my shelf for years. There are also many more books on my I-really-want-to-read-this list.
  11. Who is your favorite author? This changes all the time, but at the moment George Martin (author or A Song of Ice and Fire) and Eoin Colfer (author or Artemis Fowl and WARP).


Jackie de Bibliorat me nominó hace un tiempo, pero nunca escribí una entrada de ello. Me han nominado otra vez, esta vez desde El Tintero Abierto, así que ya iba siendo hora de que hiciera esta entrada. Esta entrada será diferente, puesto que aunque está en dos idiomas, debido a los dos bloggers que me nominaron, no voy a traducir las preguntas o sería todo demasiado largo.

Las normas son las siguientes: agradecer al blog que te nominó, escribir 11 cosas sobre ti, responder a las 11 preguntas que te han hecho, hacer 11 preguntas que tus nominados tendrán que responder y nominar a 9 blogs que tengan menos de 200 seguidores y que ninguno sea el que te nominó.

Lo primero de todo: ¡Muchas gracias a la gente de ambos blogs!

11 cosas de mí:
  1. Aunque me gustan mucho los thrillers y he leído alguno últimamente, sólo he escrito la reseña de uno en este blog.
  2. Siempre he preferido las series de televisión que las películas. Lo mismo me pasa con los libros; prefiero las sagas. Las películas y las novelas autoconclusivas se acaban demasiado rápido.
  3. Aunque hablo alemán, me costó un rato darme cuenta de lo que significa el nombre de este premio porque estaba intentado leerlo en inglés hasta que noté que tenía mucho más sentido en alemán. Por si le interesa a alguien, "liebster" significa "querido".
  4. Me gusta mucho el fútbol y soy fan del Real Madrid.
  5. Tengo más de 20 años y todavía tengo las paredes de mi habitación llenas de pósters, que no van a desaparecer de momento.
  6. Me gustan mucho los crucigramas y los juegos de lógica. Si quieres hacer el crucigrama de un periódico, no dejes ese periódico cerca de mí o podrás encontrarte con el crucigrama resuelto antes de que pudieras empezarlo.
  7. Me gusta mucho la bandolera de Mozzie (de Ladrón de Guante Blanco), pero no he encontrado ninguna que se le pareciera y que no fuera demasiado cara para una estudiante.
  8. No sólo leo libros. También me gustan mucho los comics y he leído muchos. Mi serie favorita es XIII.
  9. Me niego a llevar maquillaje.
  10. Me gustan los Warhammer, pero no puedo coleccionar sólo un ejército. Me gusta pintar criaturas muy distintas.
  11. Me gusta mucho leer novelas basadas en series de televisión que veo. Es lo mejor de ambos mundos todo en uno.

Las preguntas de El Tintero Abierto:
  1. ¿Cuál es tu género favorito de lectura? Fantasía y Thrillers. Los dos me gustan tanto que no puedo elegir sólo uno.
  2. ¿Cuál es tu trilogía y/o saga favorita? La mayoría de las sagas que leo tienen más de tres libros. Seguro que en cuanto publique esta entrada se me ocurrirán muchas trilogías de las que podía haber hablado, pero de momento me quedo con sagas. Si pienso en saga en el sentido de serie cerrada, mis favoritas son Canción de Hielo y Fuego y Artemis Fowl, pero si pienso en saga en un sentido más amplio, mi favorita es Dragonlance. Con Dragonlance fue cuando empecé a leer literatura fantástica, antes de empezar el instituto, y todavía sigo leyendo libros de esta saga.
  3. ¿Con que libro te enamoraste de la lectura? ¡Qué difícil! No puedo elegir sólo uno, ni siquiera varios. Empecé a leer cuando era muy pequeña y no hay ningún libro exacto con el que de verdad me enamorara de la lectura.
  4. ¿Qué cantante o grupo musical escucharías mientras lees un libro para sentirte más en ambiente dentro de tu lectura? Y ¿por qué? Westlife. Siempre Westlife, aunque no tiene nada que ver con sentirme más en ambiente, sino con que es uno de los pocos grupos que escucho habitualmente y mi grupo favorito. También me gustan mucho las bandas sonoras de las pelis de Disney. La verdad es que sólo escucho música cuando leo si lo hago en un lugar público, para aislarme de las conversaciones de la gente que tengo a mi lado. Si estoy en casa, no escucho música cuando leo.
  5. ¿Algún libro que se haya dificultado leer? Uno en concreto, más bien no, pero me costaba mucho terminar los de literatura española que tenía que leer para clase. No me gustaban nada. No es que no me gustara el estilo de los autores ni nada parecido, es que siempre fueron muy diferentes de lo que me gusta leer y casi todos me aburrían mucho.
  6. ¿Qué continuación de saga o trilogía esperas este año leer con ansias? En agosto sale el noveno y último libro de Time Riders. Todavía no he leído todos los anteriores, pero la trama general está muy interesante y tengo muchísima curiosidad por saber cómo termina. Para los que no conozcan esta saga, trata de un grupo de jóvenes que son salvados de la muerte y reclutados para una agencia que tiene como misión impedir que gente del futuro que puede viajar en el tiempo altere la Historia.
  7. ¿Qué libro no me recomiendas? Crepúsculo. No es que lo odie, pero me esperaba más acción y que Bella fuera algo más espabilada.
  8. ¿Cuántos libros esperas leer este año? Mi meta es leer cincuenta libros, lo que sería más o menos uno por semana, pero puede que acabe leyendo más porque todavía no ha llegado junio y ya he leído la mitad.
  9. ¿Cuál es tu frase favorita, sacada de un libro? El juego de lógica con el que Snape protege la piedra filosofal. No es una frase, pero me gustan mucho los juegos de lógica.
  10. ¿Cuáles son los libros, sagas y trilogías llevadas al cine, que más te han gustado? No es llevada al cine, sino a la televisión, pero me gusta mucho Juego de Tronos y me parece que han hecho una adaptación muy buena. Llevada al cine, me gusta mucho La Princesa Prometida.
  11. ¿Cuál es tu libro y personajes favoritos? Artemis Fowl, tanto como libro (y saga) como como personaje. También me gustan mucho Tyrion (de Canción de Hielo y Fuego) y Snape (de Harry Potter).

11 Questions/Preguntas:
  1. If you could visit any fictional worlds, which one would it be? / ¿Si pudieras visitar algún mundo ficticio, cuál sería?
  2. And a real place? / ¿Y un lugar real?
  3. What's your favourite thing to do that's not book related? / ¿Qué es lo que más te gusta hacer que no tenga que ver con libros?
  4. What made you start a book blog? / ¿Qué es lo que te llevó a empezar un blog literario?
  5. Which kind of characters do you like most? / ¿Cuál es el tipo de personaje que más te gusta?
  6. Which book would you like to see as a movie? / ¿Qué libro te gustaría ver convertido en película?
  7. Is there any book that everybody loved but you? / ¿Hay algún libro que le gustara a todo el mundo menos a ti?
  8. Is there any movie that you liked more than the book? / ¿Hay alguna película que te haya gustado más que el libro?
  9. What's your favourite genre? / ¿Cuál es tu género favorito?
  10. Is there any book that you've read over and over again? / ¿Hay algún libro que hayas leído muchas veces?
  11. What's your favourite book event? If you've never been to any, which one would you like to go to? / ¿Cuál es el evento literario que más te gustó? Si no has ido nunca a ninguno, ¿a cuál te gustaría ir?

9 Blogs:
  1. A Girl that likes books
  2. Forever Literary
  3. I'm loving books
  4. Devoradores de mundos
  5. Book Maniac
  6. Eternal Books
  7. Alternate Readality
  8. Gracias a los libros




El Tintero Abierto also nominated me for the Premios Dardo (which means Dart Awards in Spanish). I don't know where this name comes from, but it's similar to the Liebster Awards. You award it to blogs that you like and think are good in their field. However, there are no questions and the nominees are any 15 blogs, regardless of the number of followers.

El Tintero Abierto también me nominó para los Premios Dardo. No sé de dónde viene el nombre, pero es similar a los Liebster Awards. Nominas a blogs que te gustan y te parece que lo hacen bien en su campo. Sin embargo, no hay preguntas y hay 15 nominados, sin importar el número de seguidores que tengan.

  1. A Girl that likes books
  2. Book Cupid
  3. Alternate Readality
  4. Book Maniac
  5. On Starship and Dragonwings
  6. New Books on my Shelves
  7. In my Book
  8. Eternal Books
  9. Whithin Books
  10. Esbozos de Tinta
  11. Devoradores de mundos
  12. Forever Literary
  13. I'm loving books
  14. The Cheap Reader
  15. Gracias a los libros

6 comentarios:

  1. Hey Hellen, thank you very much for the nomination. Little question though, do I have to nominate 11 for Liebster + 15 for Dardo? I am a bit confused!
    Thanks again :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. I was a bit confused as well, because depending on who you ask, the number on nominees changes. What I've partially done (and what the person who nominated me did) was to pick 15 and some get both awards.

      Eliminar
  2. Muchas gracias por la nominación :)

    Un beso

    ResponderEliminar
  3. Thanks for the nominations :D I also read comics on the side and crossword puzzles are a must.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. You're welcome :) I need crossword puzzles as much as books.

      Eliminar