17 de julio de 2014

Top Ten Tuesday (1)


This is an idea of the blog The Broke and the Bookish. It's the first time that I do a Top Ten Tuesday post, but I like this week's topic. It's Top Ten Favorite Movies or TV Shows. As I usually prefer tv shows to movies, I'll just do it about my ten favourite tv shows.

They're listed in no particular order, except for my favourite, that's on the first place: 24.

  1. 24: I love this show and spent my teen years watching it. I grew up with it and was always speculating and trying to find out which characters were good and which ones were the moles.
  2. Doctor Who: Another awesome show. My favourite Doctor is 9, but even the Doctors and episodes that I dislike the most are worth watching.
  3. Spooks: I still haven't finished watching this show, but I already love it.
  4. Burn Notice: A great show. No matter how bad the situation was, Michael's spy suggestions always made me smile.
  5. Game of Thrones: I don't like that they've changed some parts of the plot, but it's still a very good adaptation and an even better show.
  6. White Collar: The only reason why I'm not looking forward to the new season is because it's going to be the last one.
  7. UC: Undercover: I loved this show and am really sad that it was cancelled after just one season. There aren't even DVDs to buy.
  8. Buffy & Angel: What's there to say about these shows that people don't already know? There's a girl that fights vampires and some very good-looking vampires that don't sparkle and can be actually dangerous. The spin-off, Angel, is also good. My only complaint is that they killed my favourite character (Doyle) after about ten episodes.
  9. Detective Conan: The only cartoon that got a place in this list. I haven't watched all the episodes yet, but that's not a problem, because the show is still going. I'm very curious to know how they will fix Shinichi's problem.
  10. The X-Files: It doesn't matter how many times I've watched all the seasons, I can still watch a random episode and enjoy it.


Es una idea del blog The Broke and the Bookish. Es la primera vez que hago un Top Ten Tuesday, pero me gusta el tema de esta semana. Es el Top Ten de pelis o series favoritas. Como me suelen gustar las series más que las películas, lo voy a hacer sólo de series.

La lista no tiene ningún orden en particular, salvo mi favorita, que está en primer lugar: 24.


  1. 24: Me encanta esta serie y pasé mi años de adolescente viéndola. Crecí con ella y siempre estaba especulando e intentado averiguar qué personajes eran buenos y cuáles eran los topos.
  2. Doctor Who: Otra serie genial. Mi Doctor favorito es el noveno, pero merecen la pena incluso los Doctores y los episodios que menos me gustan.
  3. Spooks: Todavía no he terminado de ver esta serie, pero me encanta.
  4. Último aviso: Una serie muy buena. Da igual cómo de mala sea una situación, las sugerencias de Michael siempre me hacen sonreír.
  5. Juego de Tronos: No me gusta que hayan cambiado algunas partes del argumento, pero aún así es una muy buena adaptación y una serie incluso mejor.
  6. Ladrón de guante blanco: La única razón por la que no estoy deseando que llegue la siguiente temporada es porque será la última.
  7. UC: Undercover: Me gustaba mucho esta serie y no me gustó que la cancelaran tras sólo una temporada. Ni siquiera hay DVDs que pueda comprar.
  8. Buffy y Ángel: ¿Qué se puede decir de estas series que no sepa la gente? Hay una chica que lucha contra vampiros y vampiros muy guapos que no brillan y que pueden ser peligrosos de verdad. Su spin-off, Ángel, también está bien. Mi única queja es que se cargaron a mi personaje favorito (Doyle) tras unos diez capítulos.
  9. Detective Conan: La única serie de dibujos que ha conseguido un puesto en esta lista. Todavía no he visto todos los episodios, pero no es un problema, porque la serie aún no ha terminado. Tengo mucha curiosidad por saber cómo van a solucionar el problema de Shinichi.
  10. Expediente X: Da igual cuántas veces haya visto todas las temporadas, todavía puedo ver un episodio y disfrutarlo.

1 comentario:

  1. Me encanta Ladrón de guante blanco, es de mis series preferidas *O*

    Besooooos :P

    ResponderEliminar